The artists and critics:

Monika Bakke (1967, Poland)
Stefano Cagol (1969, Italy)
Vaast Colson (1977, Belgium)
Marta De Menezes (1975,Portugal)
Stefaan Dheedene (1975, Belgium)
Johan Grimonprez (1962, Belgium)
Katie Holten (1975, Ireland)
Shih Chieh Huang (1975, Taiwan)
Charlotte Léouzon (France)
Alon Levin (1975, Israël)
Gert Robijns (1972, Belgium)
Anri Sala (1974, Albania)
David Shrigley (1968, Scotland)
Superflex (Bjørnstjerne Christiansen, 1968,
Denmark /Jakob Fenger, 1969, Denmark/
Rasmus Nielsen, 1969, Denmark)


texts:
Zoo Logical Garden (en/nl)
(Angelique Campens)
The Predicament of Zoopleasures (en/nl)
(Monika Bakke)

video

pictures


blog

a few pics of the works

press release/ persbericht

partners



home




































































































ZOO LOGICAL GARDEN
Exhibition Project
‘the accused is a non-ape and therefore has no rights under ape-law’
(hearing, Planet of the Apes, 1968)

Opening: Friday, August, 25, 2006, at 6 pm
_ with performance of elephant Suzy
_ 7 pm: DJ performance by DJ Grazzhoppas Bigband:
4 DJs will use Superflex / Animal scratch record in their bigband performance
_ and other special guest appearances





Family park Harry Malter
Bosheidestraat 15 - 9070 Heusden (Ghent) - Belgium
From the 26th of August until the 1st of October 2006
Open on Saturdays and Sundays, from 11am to 6pm or by appointment.
Tel: (00.32) (0) 477/764.623

location map



curator: Angelique Campens

(EN)
concept: A project which combines an exhibition, a catalog, weblog, videoscreening and discussions into one, while interacting with the context.

...The zoo is a fascinating subject. Throughout many years, it has inspired artists and appealed to their imagination. It is a place where the city reveals its true self: trying to deny its urban character and pretending to be a jungle. To no avail, really, because there is always a glimpse of the city through the carefully staged bushes, the seemingly random winding tracks and the quasi-authentic buildings.
Indirectly, the zoo culture shows strong resemblances with certain tendencies in our society. The artificiality (the cages, the articifial ice floes, the signposts), tourism and child entertainment are recurring features in our society. The economic structures of the animal park are based upon tourist norms and focus on entertaining the visitors. Nevertheless, entertainment is always part of reporting and informing about research, which offers visitors the chance to visualize cultivation techniques, behaviour patterns, conservation and ecology.....

(NL)
Concept: Het project omvat zowel een tentoonstelling, een catalogus, een weblog, videovoorstellingen als discussies.

....De zoo is een plek waar de stad zichzelf verraadt, waar ze haar stedelijkheid probeert te ontkennen en pretendeert wildernis te zijn. Tevergeefs uiteraard, want tussen het zorgvuldig geënsceneerde struikgewas, de schijnbaar argeloos kronkelende paadjes en de quasiauthentieke gebouwtjes, dringt de grootstad steeds door. De dierentuincultuur vertoont op een indirecte manier sterke gelijkenissen met bepaalde tendensen in onze samenleving. Het artificiële karakter van dierentuinen (het design van de kooien, de artificiële ijsrotsen, de aanwijzingsbordjes), van het toerisme en van kinderentertainment is een terugkomend kenmerk van onze maatschappij. Toch is het entertainment van de toerist niet de enige doelstelling van een dierenpark. Het vermaak wordt steeds gecombineerd met berichtgeving en informatie over het onderzoek van het park, waardoor de bezoeker zich een beeld kan vormen van de kweekprogramma’s, de gedragspatronen, de conservatie en de ecologie....


Click to see the exhibition




links / partners
Family park Harry Malter
restaurant eendemeer
with the support of the Flemish Community
Province of East Flanders
S.M.A.K.
roodstop
cortina
promo fashion






eXTReMe Tracker